Відомий футуролог Е. Тофлер свого часу сказав: «Безграмотними у 21 сторіччі будуть не ті, хто не вміє читати та писати, а ті, хто не вміє вчитися, довчатися та перевчатися».
На початку 2000 років ряд провідних компаній світу запропонували перелік навичок, які пізніше назвуть «м’якими навичками».
Шляхи формування м’яких навичок пропонували сьогодні викладачі коледжу. Були розглянуті ряд питань, що стосуються розвитку навички навчання упродовж життя, чому важливо навчатися все життя. Викладач Олег Закаблук навів 7 правил як розвивати цю навичку. Викладач Олена Каплун провела детальний SWOT - аналіз діяльності викладача та класного керівника. Вказала як можна проаналізувати сильні та слабкі сторони, якими є можливості та загрози викладача фахової передвищої освіти. Провівши детальний аналіз власної діяльності, викладач намітила шляхи покращення якості знань студентів. Говорили викладачі і про важливість формування емоційного інтелекту, емпатії. Викладач Валерій Каплун звернув увагу присутніх на форми і методи формування цих навичок на заняттях загального догляду та основ медсестринства.
Про розвиток цифрових компетентностей на прикладі реалізації проекту "Медійна бібліотека" вказала бібліотекар коледжу Неля Іманшапієва. Рекомендації щодо публічного виступу для викладачів і для студентів запропонувала практичний психолог Наталія Михайленко. Студенти коледжу часто виступають на науково-практичних конференціях, брифінгах, семінарах. І такі поради є досить актуальними.
Детально розібрали викладачі шляхи формування навичок критичного мислення. Про форми та методи роботи щодо формування критичного мислення вказував викладач коледжу Олександр Удодік. Навіщо треба мислити критично, як розвивати цю навичку, які фізіологічні процеси відбуваються у людини, які стратегії розвитку критичного мислення. На ці та інші питання звернув увагу доповідач.
На наступних семінарах буде продовжено аналіз шляхів формування інших м’яких навичок.